"du är som en prickig prick i ett randigt samhälle"

Sitter och tittar på omvärlden utan att hitta något som tilltalar mig att vara mer intressant än något annat. Ikväll ser jag ingenting som ser speciellt ut. Värmen från elementet får alla de pappersfåglarna jag vek för ett tag sedan röra sig sakta fram och tillbaka i fönstret. Bakom glaset och fönsterrutan syns inget annat än mörkret i kvällen. I bokhyllorna står alfapetspel, puzzel och pärmar blandat med det som faktiskt ska finnas där, böcker. Böcker jag läst och böcker jag inte läst. Bra böcker, och sämre. Massor utav ord och bokstäver.
Röster på tvn hörs ut i från rummet jämte mitt och snart ska jag gå och se efter om det finns något intressantare där. Se på när tvn bläddrar bilder som egentligen bara består av massa små färgprickar. Vi ses


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0