Mitt 2010

Nu är det ett nytt år. Tvåtusenelva. Jag hoppas verkligen på ett bra år. Jag ska försöka göra det bra. Även ifall det sägs så varje år, men jag ska verkligen göra mitt bästa för att det ska bli bra! Det ska jag verkligen, göra mitt bästa för att vara glad, och för att lyckas. Jag ska även ta nya tag med bloggen. Inte riktigt än, men snart. Jag tror nämligen att jag får en ny dator om ett litet tag!
I varjefall, nu när 2010 precis tagit slut har jag funderat över vad jag egentligen har hittat på hela året. Och jkag ville helst laggt upp bilder ifrån hela tvåtusentio, en de följde ju tyvärr med min gamla dator. Därimot tror jag at jag kan leta upp ett par stycken från vissa delar ändå!

Januari
Jag har faktiskt inget minne vad ifrån som händer den här månaden. Jag kommer bara ihåg att det vart väldigt mycket vinter.


Feburari
samma sak, jag kommer inte ihåg någonting ifrån dessa månader, kanske beror på att jag inte har några foton därifrån, eller på att det helt enkelt inte hände något intressant.

April-Maj
Jag hoppade över mars eftersom jag inte visste någonting därifrån heller. Men i april började det bli lite vår om jag inte minns fel. Och jag, som älskar våren vart ganska glad den tiden. Och just på våren skiner solen extra fint in genom fönstret, älskar det ljuset som finns i mitt rum då.



Juni
Det är nu det börjar bli sommar, och det längtas något otroligt efter sommarlov. Vi slutade skolan, och fick sommarlov tillslut. Jag hade en avslutningsfest hemma hos mig, som inte alls blev som vi ville. Men sommaren blev inte sämre för det. Jag tillbringade många dagar med bästavännen nere vid stranden. Vi cycklade ner efter maten, tog med oss kex och sådant och stannade till tio eller elva på kvällen då solen gått ner. Bara satt och pratade, badade och njöt av sommaren.
Vi tältade också ett par gånger där nere, några fler än bara Emma och jag, men kul hade vi, särskilt eftersom vi hade det en aning svårt att få plats med dubbelt så många i tälten än vad det vart byggt för.
Detta vart en månad med lite förmånga cigarretter och konstiga blandningar ur barskåpen.



Juli
Det fortsatte vara en härlig sommar, jag och Emma åkte till Öland och snodde kundvagnar och träffade en kille  som hette Joel som vi båda vart tvungna att tycka om lite eftersom vi tyckte han påminde om en kille i en film vi hade sett. När jag åkte hem därifrån hade jag gjort det mesta vi kunde just då och där. Badat med kläderna på mitt i natten tillexempel.
Sedan åkte jag till Gotland och vart där i en vecka med familjen och kusinerna. Där ängnade jag mig mest till att fotografera.

Juli fortsatte, jag träffade vänner och åt kladdkaka till frukost och vart allmänt onyttig.

Augusti
Sommarlovet vart på väg att ta slut, men vi fortsatte ha det mysigt. Umgicks och hade kul. Vi vart arga och eldade upp minnesaker och glömde pojkvänner föralltid. (nästan)

Skolan började igen, jag började en ny årskurs och insåg hur mycket man också saknat klassen under alla de veckor. Men samtidigt vart det lite sådär att skolan börjat igen.

September och oktober (tar dem tillsammans eftersom jag inte vet vad som hände vilken månad!)
Dessa månader bara försvann, vi festade en massa och pratade en hel del politik.

Emma, Michaela och jag, såg ut såhär och åkte till maja och åt popcorn, rökte vattenpipa, spelade twister, rökte på balkongen och drack öl. Det vart en rätt bra kväll.
En kväll satt vi på en bro och matade ankor med ballerinakex medans vi drack öl och cider och hade det trevligt. Under dessa månader hann jag också bli kär, vara arg och ledsen. Men också rätt glad.


Sedan blev det höst!

November
November vart nog nästan den bästa månaden på hela året. Vi hade höstlov i början, vart på hemmafest på en torsdag där vi slog sönder en hel del glas och snodde en massa kex!
På lördagen därefter åkte jag och Siri till Göteborg och såg Håkan Hellström och gick runt och tittade och bara vart bra.


Jag fick min underbaraste pojkvän tillslut och det vart jag glad över. Jag fyllde år och Även ifall det vart mer av en deppmånad på slutet vart det ändå en riktig, riktigt bra månad. Fatiskt.


December
Då året nästan vart slut. Här fanns hur många blandade känslor som helst. Jag spenderade många dagar med pojkvännen. Det blev lov och jul.

Julen tycker jag blev rätt mysig tillslut, även ifall jag inte hade någon julkänsla alls från böjan. Jag började vika en väldigt massa pappersfåglar, vilket måste sluta innan jag blir sjuk. haha.

Sen är vi ju nästan framme till nu. Nyår. Nyår spenderades med Charlie. Jätte mysigt och bra på alla sätt. Torsdag-Fredag-Lördag. Jätte bra dagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0